Neptuni åkrar
”Neptuni åkrar”; ett av detta sekels bästa svenska musikverk Camilla Lundberg, Opus
O Freunde, let others speak
Hela orkesterklangen skakar - - - en kraft som larmar, som väcker stigande signaler från gälla trumpeter som verkar vilja ta med sig allt i sin väg Martin Nyström, DN 2013-10-06
Bryta snitt
the memory of the arpeggiated forms gave them a phantom perspective
– Allan Kozinn, The New York Times
One Child, One Teacher, One Pen and One Book
En musik full av rytmiskt skakande energier alstrar sedan det mobiliserande slutkapitlet där en ensam stråkstämma föder en dialogisk rörelse som efterhand drar alla andra stämmor med sig. En underbart smittande gestaltning av FN-talets på sikt ohejdbara verkan och kanske Henrik Strindbergs allra finaste stund som tonsättare. Martin Nyström, DN 2013-11-0
Transformation of Memory
Die Klangflächen sind subtil bewegt, verfärben sich, sind mit Impulsen durchwirkt. Ein intensives Erlebnis Süddeutche Zeitung 20/11, 2012
I träd
the clarity of its aural imagination, its remarkable freshness of style, texture and invention Christopher Ballantine, International Record Review March 2005
Puff
jeu d’esprit Peter G. Davis, New York Magazine
Hopp
over-powering in might, other times poetic, sensual – but in a haste and a velocity that almost leaves you breathless Christopher Ballantine, International Record Review March 2005
Utvald
a tensely mysterious work for soprano and orchestra that merges the acoustic and the electronic in an obstrusive and magically evocative manner International Record Review
2 Pianos
Helt uden for festivalens tema kulminerede den i uropførelsen af Henrik Strindbergs fascinerende og stort anlagte 2 PianosJan Jacoby, Politiken, København nov 1996
Tidslinje
skulle lyfta vilken film som helst till baggenivå Gunilla Brodrej, Expressen
O Freunde, let others speak
Hela orkesterklangen skakar - - - en kraft som larmar, som väcker stigande signaler från gälla trumpeter som verkar vilja ta med sig allt i sin väg Martin Nyström, DN 2013-10-06
Puff
jeu d’esprit Peter G. Davis, New York Magazine
I träd
the clarity of its aural imagination, its remarkable freshness of style, texture and invention Christopher Ballantine, International Record Review March 2005
Hopp
over-powering in might, other times poetic, sensual – but in a haste and a velocity that almost leaves you breathless Christopher Ballantine, International Record Review March 2005
Tidslinje
skulle lyfta vilken film som helst till baggenivå Gunilla Brodrej, Expressen